Kada je Ford odlučio ukinuti neke od povijesnih modela u Americi, mnogi su bili iznenađeni, a onda je isti recept primijenjen u Europi.
A kada je riječ o Europi, zasad smo saznali da Fiesta i Mondeo idu u mirovinu i neće dobiti nasljednika. Ništa bolji nije ni Focus koji sljedeće godine ide u mirovinu. A ako se pitate zašto Ford to radi, direktor tvrtke Jim Farley dao je vrlo jasan odgovor.
On je za Britance Magazin CAR izjavio je da su umirovljene modele “voljeli mnogi korisnici”. Ujedno je ustvrdio da nema smisla ulagati u modele kao što su Fiesta, Focus i Mondeo, za razliku od gospodarskih vozila. I da, neće biti izravnih nasljednika.
Zato se oslanjaju na modele proizašle iz suradnje s Volkswagenom. Riječ je o SUV modelima na MEB platformi, već poznatom Exploreru i novom Capriju. Ti su modeli tehnološki slični Volkswagenu ID.4 i ID.5. Puma ostaje u igri i dobit će potpuno električnu izvedbu.
Što se tiče “ikoničnih” modela koje je Farley spomenuo, mislio je na Bronco, Mustang i Raptor. Toliko je samouvjeren da misli kako se “može boriti protiv Porschea s Mustangom”. Da bi se to postiglo, povećat će se i ulaganja, a nedavno predstavljeni Mustang GTD najbolji je primjer onoga o čemu Farley govori.
Ovakva poslovna politika do sada nije dala rezultate, barem pozitivne. Naime, udio prodaje Forda u Europi pao je za 16,9 posto i osigurao tržišni udjel od samo 3,3 posto. Podsjetimo, tri najprodavanija europska modela još uvijek nisu SUV vozila, što znači da je Ford svjesno značajan dio tržišnog kolača prepustio konkurenciji. Hoće li mu se to dugoročno isplatiti, pokazat će nadolazeći mjeseci.