Za osvajanje drugog mandata za predsjednika Hrvatske, Zoran Milanović, kandidat SDP-a potrošio je nešto više od 445.000 eura, a njegov antikultivacija iz drugog kruga Dragana Primorac (HDZ i partneri) potrošio je 1.248.770 eura.
Oni pokazuju svoje konačne financijske izvještaje koji su osigurali oba uranjanja u zakonski rok koji je istekao u ponoć, 11. veljače.
Primorac je proveo dva i pol puta više od Milanovića, a troškovi su mu bili samo 25.368 eura manji od iznosa koji je mogao potrošiti zakon.
Podvukao liniju
Kad je “podvukao liniju” ispod primitaka i troškova, marketing kandidata za HDZ zaključio je s viškom od 52 centa. Naime, podnositelji zahtjeva bili su 1.248.770, 01 eura, a košta 1,248.769,49 eura.
Milanović, koji je izašao kao pobjednik iz izborne utrke, financijski je u “plus” 832 eura, njegovi primici iznose 446.270,46 eura, a košta 445.438,51 eura.
Legalnost sredstava, 430.000 eura, primljena od stranaka koje su podržale SDP, NPS, HSS, DOISIP, Reformist, SU-A, GUES i MDS, i nešto više od 16.000 eura od 21 donatora.
Oba Primorchovog marketinga financijski su nadzirale stranke koje su kandidirale (HDZ, HNS, HSS, Independent) i dobili su gotovo 857.000 eura. Od donatora, njih 637, dobio je oko 392.000 eura.
Zajednički Milanović i Primorac nisu uložili vlastita sredstva u marketing. Oni su također zanimljivi i podaci dok su se oglašavali i koliko su potrošili na neki oblik oglašavanja.
Milanović je najviše potrošio na oglašavanje na društvenim mrežama (93.800 eura) i putem plakata (33.215 eura), simbolično je potrošio na oglašavanje u tiskanim medijima (1662 eura), a na televiziji i radiju, nije se uopće oglašavao.
Primorac, s druge strane, najviše se oglasio na televiziji, koja je potrošila 231.000 eura, zatim portale (164.000 eura), putem različitih plakata (151.000 eura), na društvenim mrežama (134.000 eura). Oglasio je vrlo malo u tiskanim medijima, koje je potrošio manje od 3.700 eura.
Izborni troškovi znatno su porasli iz posljednjih izvještaja
Ako su njihovi konačni troškovi s onima koji su prijavili do 3. siječnja, jasno je da su očito “odrasli”.
Primorac je tada izvijestio da je od 18. prošle godine proveo 854.000 eura na promociju izbora i Milanović, od 25. studenog 215.000 eura.
Kad je riječ o donatorima, njihov broj na obali pao je kao promocija pri kraju, a na primjer, od 3. siječnja, do 10. siječnja, dok se donacije ne mogu platiti, samo 15. Među njima su bili Maria Pletikosa (300 eura), državna tajnica, susjedstvo Alemka Markotić (400 eura), Zadar HDZ-Ovac Božidar Kalmet (300 eura).
Njegovi najveći donatori ostaju tvrtka iz Križevcija (20.000 eura), čista od Đurđevac, hidroregulacije Bjelovar, hidrogogoing iz Varaždina i Agro-Steele iz Križavci doniralo mu je 10.000 eura.
Primorchovu kampanju financijski je podržao predsjednik HDZ -a Andrej Plenković i niz ministara, Gordan Grlić Radman (1000 eura), Oleg Butkić (800 eura), Ivan Anusic (500 eura), predsjednik Sabor Gordan Jandrovo 1000 eura), Europarthans Sunčana i Karlo Ressler (po 1000 eura), predstavnici, lokalni dužnosnici.
U Milanoviću, broj donatora s 15 ‘odraslih’ u 21, a njegovi najvažniji donatori ostaju Christian Bodrozic, Stefano Vlahović i Zeljko Kosanović koji su mu platili 3981 eura, prenijela je Hina.