Šahtovi u ovoj zemlji su toliko živopisni da je javnost njima opčinjena, a lokalne vlasti to unovčavaju. Grad Kyoto se sada pridružuje listi lokacija koje stavljaju zastarjele poklopce na prodaju, piše The Guardian.

Gradska vlada saopćila je da će po prvi put građanima prodati teške željezne poklopce za šahtove, navodi Mainichi Shimbun.

Na jednom od poklopaca nalazi se uzorak koji podsjeća na točkove sudske kočije – referenca na vrijeme Kyota kao drevne prijestolnice Japana. Drugi ima motiv u obliku mreže.

Prethodno je grad Maebashi imao “poplavu” prijava nakon što je 2017. pustio na prodaju deset poklopaca za šahtove.

Tokorozawa, grad sjeverno od Tokija, jedna je od nekoliko općina koje su unovčile ludnicu za šahtovima. Godine 2018. došao je na ideju da komercijalizuje artikle kada je pozvao firme da se oglašavaju na poklopcima šahtova u pokušaju da finansira svoj sistem upravljanja kanalizacijom koji je veoma zadužen.

Dizajn poklopca šahtova iz svih 47 japanskih prefektura našao se na kolekcionarskim karticama, privjescima za ključeve i podmetačima, kao i na majicama i torbama koje prodaje odjevna firma Japan Underground.

Japanski umjetnički poklopci šahtova ukrašeni su hiljadama šarenih ilustracija, od lokalnih znamenitosti, poznatih domorodaca, festivala i flore i faune, a svoje mjesto dobija i “moderna” kultura pa tako poklopci s likovima Pokemona  sada krase staze u većini dijelova zemlje.

Entuzijasti, zvani “šahtnici”, imaju i svoj godišnji samit šahtova.

Prema Uredu za vodosnabdijevanje i kanalizaciju Kyota, grad ima oko 160.000 poklopaca za šahtove. Oni koji su postavljeni na putevima imaju vijek trajanja od oko 15 godina, dok oni koji se koriste na trotoarima traju oko 30 godina, rekao je Mainichi.

Sa 1.500 poklopaca koji se mijenjaju svake godine, očekuje se da će grad nastaviti da im pronalazi nove vlasnike.

– Prodat ćemo tri za početak, a ako bude uspješno, željeli bismo da prodamo još – rekao je za novine zvaničnik kanalizacionog biroa.