NaslovnicaRegijaHrvatska planira graditi autocestu od Metkovića do Dubrovnika: Evo što to znači...

Hrvatska planira graditi autocestu od Metkovića do Dubrovnika: Evo što to znači za Bosnu i Hercegovinu

ČLANAK SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA


Da bi mreža autocesta u Hrvatskoj bila cjelovita, nedostaje još dionica koja bi modernom prometnicom povezala krajnji jug s ostatkom zemlje.

Autocesta od Metkovića do Dubrovnika gradit će se u dvije faze, od Metkovića do Pelješkog mosta i od Dola do Dubrovnika. Prvi na redu je upravo ovaj drugi dio, stoji HRT.

Reporter HRT-a Matija Mlinarić u središnjem je Dnevniku HTV-a rekao kako će ovo bez sumnje biti najskuplja autocesta u Hrvatskoj.

Početak rada

Procjenjuje se da će stajati milijardu i dvjesto tisuća eura.

Početak radova ovisi o završetku javnih natječaja i ishođenju raznih dozvola. Najoptimističnija verzija kaže da bi radovi trebali početi već ove godine i završiti 2029. godine.

Najveći problem je što nema brze ceste od Dubrovnika do zračne luke i do granice s Crnom Gorom.

– Prometni kaos je već tu, a bez nove brze ceste i bez novih pristupnih cesta situacija bi trebala biti samo gora – dodao je Mlinarić.

Građani su zadovoljni

Ovako bi trebala izgledati nova brza cesta prema Dubrovniku. Čak 19 od ukupno 28 kilometara dionice bit će u vijaduktima i tunelima.

Uskoro bi trebali početi radovi na etapi od Rudina do Slanog i od Slanog do Mravinjca. Dubrovčani su zadovoljni.

– Približit će nam Hrvatsku. Prije ćemo stići na druga mjesta. Dakle, neki napredak.

– Naravno da me veseli.

– Što će to značiti za vas i za ostale građane?

– Meni neće biti puno, ali drugim mlađima hoće.

– Volim da se gradi, ne treba meni zbog mene, ali jest zbog mlađih! Da žive i budu sretni.

Autocesta se gradi na teškom terenu. Proći će kroz vrlo usko područje. S jedne strane će biti more, a s druge granica s Bosnom i Hercegovinom.

– Riječ je o terenu koji je praktički najlošiji mogući za gradnju autocesta, sami elementi govore koliko će biti potrebno vijadukata i mostova i tunela, a radi se i o području koje je dosta naseljeno pa će biti važno Koliko će čvorova biti i kakav će biti priključak kako bi se osigurala puna funkcionalnost prometnice – rekao je proč. prof. dr.sc. sc. Marko Ševrović, Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.

Prema planu, sve bi trebalo biti gotovo do 2029. Čelništvo grada, ali i županije, vjeruje u brzi početak radova.

– Najavljeno je da će ovaj mjesec, početkom mjeseca, biti zatvoren natječaj, izbor izvođača i nadamo se da neće biti žalbi. Ne možemo isključiti. Želimo vjerovati da ćemo već ove godine fizički krenuti s radovima na toj dionici. Skupo je, ali geostrateški, gospodarski i sigurnosno povezati Dubrovnik s ostatkom Hrvatske nema cijenu – naglasio je Nikola Dobroslavić, župan Dubrovačko-neretvanske županije.

Izgradnjom nove autoceste gužve bi trebale postati prošlost, a smanjit će se i broj prometnih nesreća.

– Rekao bih da je možda najvažniji aspekt te autoceste sigurno prometna sigurnost. Vidimo da je ova dionica državne ceste D8 zaista vrlo opasna. Na njemu se često događaju nesreće. Mislim da ova autocesta, ako treba, nije ni za što drugo, onda za to treba. Ali naravno i zbog povezivanja Dubrovnika s mrežom autocesta u Hrvatskoj – rekao je Ševrović.

Od Metkovića do Dubrovnika gradit će se ukupno 47 kilometara autoceste, a bit će i gotovo 15 kilometara spojnih cesta.

PREPORUČENI ČLANCI

KOMENTARI

Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Subscribe
Notify of
guest
0 Komentari
Najstarije
Najnovije Najbolje ocjenjeno
Inline povratne informacije
Pogledaj sve komentare

MJESTO ZA VAŠU REKLAMU

pulsasfaltainfo@gmail.comspot_img

POPULARNO